Coca-Cola koupila Monster! Spojení se týká i Burnu, Relentlessu...
Již několik let existují spekulace o tom, že se Coca-Cola chystá koupit společnost vyrábějící mj. energetický nápoj Monster – Hansen's Natural, která se v lednu 2012 přejmenovala na Monster Beverage Corporation a to podle své nejúspěšnější značky. Právě touto změnou se tehdy ony spekulace umlčely. Jenže před pár dny se vše obrátilo! Coca-Cola uspěla a koupila si podíl ve společnosti Monster Beverage Corporation.
Ještě než začneme vysvětlovat, co to všechno znamená, tak raději připomeneme následující: Coca-Cola je distributorem Monsteru na většině trhů, proto o ní naleznete na plechovkách zmínku již dlouhá léta. Tak a teď k věci… Coca-Cola konečně uspěla a koupila si v Monster Bev. Corp. 16.7% podíl za téměř 45 miliard Kč s možností navýšení na 25%, díky čemuž získala 2 místa ve správní radě a silného partnera na poli energiťáků.
Monster Beverage Corporation tedy nemění majitele a naopak se zdá, že na tomto obchodu jen a jen vydělá. Nevyrábí totiž jen energetický nápoj Monster, ale také Peace Tea, Hansen's Natural, BlueSky… A právě tyto neenergetické značky nyní v podstatě předá Coca-Cole, která naopak předá všechny své energy značky Monsteru. Konkrétně se jedná o Nos, Burn, Full Throttle, Play, Relentless, Nalu, Samurai, Mother…
Celý obchod ve výsledku vyznívá mnohem lépe, než se mohlo zdát. Podle našeho pohledu na něm Monster jen vydělá, jelikož se bude moci zaměřit čistě na energetické nápoje a zároveň se „zbaví“ části své konkurence. Coca-Cola si naopak ulehčí o starosti s energy drinky, získá v nich velký výdělek a stane se celosvětově výhradním distributorem Monsteru, díky čemuž se Monster dostane na zcela nové neobsazené trhy.
Transakce ještě potřebuje schválení úřadů a proto se její dokončení očekává na přelomu 2014/2015. A i když to po vysvětlení spojení začíná vypadat pro Monster více než skvěle, tak zůstává otázka, jak se vše dotkne ostatních zmíněných značek energetických nápojů. Monster se jich sice nebude moci zbavit, jen je zcela jisté, že bude své síly upínat především do své vlastní značky. To všechno se bohužel pozná až časem…
Komentáře
Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!