Zaměřil se Big Shock! pouze na džusovou sérii "Juicy"?

Na redesignovaných plechovkách už sice nenalezneme nápisy jako perlivý nebo juicy, což je dřívější označení všech džusových verzí s ovocných podílem, ale interně si je tak Big Shock! pořád označuje. A co víc – začíná to tak trochu vypadat, jako kdyby se na ně zaměřil. Po ukončení variant Sporty, Bitter, Cola a Tea totiž v nabídce zůstává jen dvojice klasických energetických nápojů a k tomu  šestice příchutí označená jako „juicy“.

big-shock-serie-original-energy-fruit-non-cola-tea-exotic-orange-gold-watermelon-cherry-apple-fruity-cans

Gold L.E. je jen pro export

Gold s Originalem nesou označení „Original energy“, Exotic, Orange, Fruity, Apple, Watermelon a Cherry pak již zmiňované „Juicy“, Cola, Tea a Bitter zase „Non-Fruit“. Neovocné varianty netáhnou, originální naštěstí ano a ty 10% podílu ovocné složky jsou naopak trhákem. Můžeme si tedy být více než jistí, že další novinky, ač nás svou příchutí jistě překvapí, budou opět „džusové“, jelikož série juicy prostě jede. Dočkáme se v létě? :)

Red Bull testuje další příchutě, většinu chce mít i v Evropě

Včerejší článek s porovnáním podílu na českém trhu mezi Big Shockem a Red Bullem odhalil jednu důležitou věc – Red Bull sice má jistou pozici celosvětové jedničky, na jednotlivých trzích už ale musí tvrdě bojovat. Tyhle čísla samozřejmě u červeného býka mají a už několik let dělají vše proto, aby všelijaké lokální i celosvětové konkurenci utnuli tipec. Teď už prostě jen klasika a sugarfree nestačí a bez příchutí by brzy přišli o křídla.

red-bull-the-orange-edition-flavor-can-uk-new-europe-2016s

Poputuje z UK dál do EU?

Nepočítaje Total Zero jsou tu právě ony důležité příchutě. Red Bull přinesl Red, pak Blue a Silver a naposled ve velkém Summer/Tropical/Yellow. Všechny máme v ČR a nemůžeme si stěžovat. Po světě už ovšem zkouší všemožné variace. V Japonsku má Blue příchuť hroznového vína a Spring chutná po třešních. V USA je mandarinkový Orange a brzy nový zelený Summer s neobvyklou chutí Kiwi. Orange vítá také Anglie, jenže tentokrát je pomerančový. Máte v tom bordel? My taky. Ani nevíme, jestli jsme na něco nezapomněli…

red-bull-energy-drink-summer-edition-the-kiwi-only-this-year-2016-usas

Kiwi míří z USA do Evropy!

Novinek je tedy dost, jen ne v našem rozsahu. Berme to ovšem tak, že si Red Bull své příchuťové novinky testuje a teprve pak je rozšíří po světě. Ostatně Red, Blue, Silver i Summer byly první rok pouze v domácím Rakousku a na další trhy šly až na další sezónu. Na co se tedy těšit? V Anglii začíná zmiňovaný Orange a my doufáme alespoň v Candy Store. Z Německa pak přichází zprávy, že letos budou novinky a podle našich úvah a zdrojů to bude právě nový Summer Kiwi, jenž by se měl objevit také v Rakousku a dalších zemích. Ostatně nějaké zmínky o novince na léto přicházejí dokonce i z Maďarska. Toho, co se ve světě testuje, se tedy nejspíš ve většině dočkáme alespoň v okolních zemích a časem přímo u nás. Jen si prostě musíme počkat.

Nejprodávanějším ED v ČR je Big Shock! Nebo Red Bull?

Red Bull je celosvětově bezkonkurenčně nejprodávanějším energy drinkem. Tahle věta platí téměř od doby jeho vzniku. Byl totiž mezi prvními a na rozdíl od ostatních se rychle šířil po světě. Pozice jasné světové jedničky zůstane nejspíš ještě několik let neohrožená. Na jednotlivých trzích už ale červený býk musí bojovat tvrdě bojovat a leckde už jedničkou není. V Maďarsku vede Hell, v USA se dotahuje Monster… a u nás? Big Shock!

big-shock-versus-red-bull-prodejnost-cz-trhs

Existuje už celá řada trhů, kde RB není jedničkou. Proto začal po dlouhých letech bojovat a přinesl příchutě – brusinka, borůvka, limetka, kiwi, tropický mix, pomeranč, mandarinka, třešně… Boj je to úspěšný a konečně se něco děje. Někde to stačí, někde ne. V ČR pak podle čísel vládne Big Shock!, ale tak jasné to vlastně není. Oblíbená česká značka totiž vede na prodané litry, Red Bull zase ovládá trh když se vezmou v potaz prodané plechovky a tržba. Stojí totiž víc a prodávají se hlavně malé 250ky, kdežto BS! je levnější a prodává především půllitry. Trh tedy ovládají oba, každý ovšem z jiného úhlu pohledu. S výrazným odstupem na ně kouká Monster, Semtex, Rockstar, Hell a Burn. Všichni ostatní už stěží dosahují byť jediného procenta trhu…

Monster Khaos nejspíš opravdu skončí. Z webu už zmizel...

Už déle než rok se nejen u nás spekuluje o tom, že má Monster Khaos namále. Jedna z prvních příchutí v Evropě je rozhodně povedená a přesto se nám z obchodů s největší pravděpodobností opravdu vytratí. No, vlastně už se tak nějakou dobu děje. Tam kde mají Monster, tam už Khaos většinou není nebo je pár kousku ve výprodeji. Podobné to je třeba i v Německu. Jak se tedy zdá, má Khaos opravdu namále…

monsterkhaos

 

Při aktualizaci oficiálních stránek byly přidány všechny tři kousky ze série Ultra. A Khaos? Ten zároveň zmizel… Mohlo by to být nechtěné, jenže to by se to nesmělo stát zrovna u Khaose. Slibovaný redesign Ripperu a Khaose je v nedohlednu a dost možná za tím stojí právě i ten fakt, že Khaos prostě skončí. Je to divné, vždyť v Rusku je nově jako Black Monster a zároveň je to povedená příchuť. Přesto je to téměř jisté – Khaos končí :(

Rockstar AU: Soutěž o výlet na Havaj s pěticí limitek

Rockstar a vzhledové limitky, to jde poslední roky ruku v ruce. V Německu jsou Rock am Ringy druhý rok po sobě a třeba v Austrálii, tam je limitovaná edice snad každý rok. Navíc ty plechovky od protinožců bývají jedny z nejpromakanějších a nejhezčích. Nepočítaje loňské Mad Maxy z USA, to je prostě kapitola sama o sobě. Jenže letos jako kdyby přišel útlum. Australani sice mají dalších 5 limitek, moc práce si s nimi ovšem nedali:

rockstar-energy-drink-australia-promo-can-aloha-hawai-trip-punched-guava-supersours-green-apple-bubbleberry-zero-sugar-ginger-beers

English: Limited edition from Australia with #AlohaRockstar promotion. Not as nice as previous limited editions.